اخبار فروش و تولید گریتینگ

اخبار> اخبار فروش و تولید گریتینگ> چرا باید از گریتینگ الکتروفورج استفاده کنیم ؟؟؟

چرا باید از گریتینگ الکتروفورج استفاده کنیم ؟؟؟

سلام

امروز می خواهم کمی درباره گریتینگ الکتروفورج برای شما مشتریان گرامی مطالبی را بازگو نمایم : 

گریتینگ شبکه ای است فولادی که دور آن فریم بندی شده و از خاصیت ضریب شکست آهن استفاده نموده ایم و با عمود قرار دادن تسمه ها در کنا یکدیگر تحمل وزنی بیشتر از ورق ساده تخت ایجاد کرده ایم . گریتینگ دارای خواصی است که موجب شده است در صنایع و محیط های شهری خواستار داشته باشد از جمله سبک بودن ( نسبت به وارد مشابه در تحمل وزن یکسان ) ، اقتصادی بودن ، نصب راحت ، نگهداری کم هزینه ، بدون لغزندگی و زمین خوردن ، نیازی به نظافت ندارد ، عبور دهی نور و هوا .

گریتینگ تا چند سال گذشته به صورت دستی تولید می شد یعنی تسمه را پانچ می کردیم و در یک فیکسچر تسمه های پانچ شده را در کنار یکدیگر با فواصل منظم قرار می دادیم و میلگرد یا تسمه عرضی را در محل شیار ایجاد شده روی تسمه قرار می دادیم و با دستگاه جوش شروع به جوشکاری می نمودیم .

خوب این کار چند اشکال عمده دارد : وقت گیر است ، نفرات زیادی را لازم دارد ، عوامل تاثیر گذار بر کیفیت گریتینگ ساخته شده زیاد است ، خطای انسانی در تولید گریتینگ به این روش بالاست و شکل ظاهری کاملا منظم و عالی ندارد .

خوشبختانه با تکنولوژی روز و فراهم شدن بعضی از زیرساختهای صنعتی و انرژی در حال حاضر دستگاه های تولید گریتینگ به روش الکتروفورج در ایران نیز در حال کار می باشند . این دستگاه بر اساس جوش القایی یا همان نقطه جوش کار می کنند به این صورت که برای تولید گریتینگ فقط کافیست تسمه های مورد نظر را در دستگاه بچینید و در لحظه فرود آمدن میلگرد بر روی تسمه با ایجاد آمپر بالا و فشار میلگرد در تسمه ذوب یا فروج می شود .

این روش دارای خاصیتهای می باشد : کلیه نقاط اتصال تسمه و میلگرد در گریتینگ تولیدی کاملا جوش شده اند ، فضا یا حفره خالی بین میلگرد و تسمه وجود ندارد ، تسمه ها و میلگرد ها در طول تولید گریتینگ کاملا منظم و شکیل در کنار یکدیگر قرار گرفته اند . نیاز ب پرسنل کاهش می یابد ، تولید روزانه تا 5 برابر تولید دستی خواهد بود ، هزینه ملزومات مصرفی برای تولید گریتینگ بسیار کمتر از روش دستی است ، نسبت به تولید گریتینگ به روش دستی از گاز دی اکسید کربن و سیم جوش کمتری استفاده خواهد شد . 

شرکت مشبک سازان آریا در سال 1396 با تلاشی دو ساله و همکاری جمعی از متخصصان داخلی توانست اولین دستگاه جوش القایی گریتینگ را در ایران بسازد و در حال حاضر مشغول به تولید با متوسط روزانه 5 تن می باشد .